Тема: Гімнастика
Мета: Навчати техніку виконання опорного стрибка через козла,
зігнувши ноги.
"Удосконалювати функціональні можливості організму, та виховувати в
учнів потребу у систематичних заняттях фізичною культурою і спортом та
розвивати морально - вольові якості.
Завдання уроку:
1. Повторити навчальну комбінацію з акробатики.
2. Вивчити техніку опорного стрибка через козла, зігнувши ноги.
3.Повторити лазіння по канату в три прийоми.
4. Сприяти розвитку гнучкості та м’язової сили за допомогою рухливих
ігор.
Інвентар:
гімнастичні мати, гімнастичний козел та місток, канат.
Місце проведення: спортивний зал.
Система уроків з волейболу.
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
10
КЛАС.
Тема: Волейбол.
Мета: Навчати взаємодії гравців передньої та
задньої лінії під час нападального удару; розвивати швидкісно - силові якості, координацію
рухів, спритність.
Завдання уроку:
1)
удосконалювати передачі м'яча зверху та знизу обома руками;
2) удосконалювати
нападальний удар;
3)
удосконалювати подачу м'яча;
4) навчати
взаємодії гравців передньої та задньої лінії під час нападального удару;
5) розвивати
швидкісно - силові якості, спритність, координацію рухів.
Інвентар: волейбольні м'ячі, волейбольна сітка.
ХІД
УРОКУ
№
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дозування
|
Організаційно-методичні вказівки
|
1.
|
Шикування в одну шеренгу, привітання,
повідомлення завдань уроку
|
До 1 хв
|
Звернути увагу на зовнішній вигляд
учнів, готовність до уроку та самопочуття
|
2.
|
Інструктаж із безпечного поводження
під час занять волейболом
|
До 30 с
|
Не кидати м’яч під ноги учня, який
виконує нападальний удар, блокування та інші технічні прийоми. Взуття має
бути м’яким і зручним для швидких переміщень і стрибків
|
3.
|
Стройові прийоми на місці
|
До 30 с
|
Чіткість виконання та злагодженість
рухів
|
4.
|
Різновиди ходьби (на носках, на
п’ятках, пружні перекати із п’ятки на
носок, на зовнішньому боці стопи, швидким кроком)
|
1-2 хв
|
У колону по одному. Підтримувати рівну
поставу. Без фази польоту
|
5.
|
Різновиди бігу (у повільному темпі,
приставним кроком, перехресним кроком правим (лівим) боком зі стрибками,
поштовхом обома ногами та діставанням однією рукою до баскетбольних щитів)
|
1-2 хв
|
У колону по одному, дистанція – 2-3
кроки
|
6.
|
Загальнорозвивальні вправи у русі:
• вихідне положення (В. П.) — руки вперед,
пальці «в замок». 1 — долоні вперед; 2 долоні до себе;
• В. П. — руки перед грудьми, пальці
«в замок». 1-4 — хвилеподібні рухи руками;
• В. П. — руки вперед. 1-4 — колові
рухи руками вперед; 5-8 — те саме назад;
• В. П. — праву руку вгору. 1 — пружинисте
відведення рук назад; 2 — те саме, змінивши положення рук;
• В. П. — руки перед грудьми, пальці в
«замок». 1 — крок правою, поворот тулуба ліворуч; 2 — крок лівою, поворот
тулуба праворуч;
• В. П. — упор присівши. Стрибки з просуванням
уперед;
• В. П. — руки вперед. 1 — підняти
носок правої ноги до лівої долоні; 2 — В. П.; 3-4 — те саме другою ногою
|
4-5 хв
6-8
разів
6-8
разів
4-6
разів
6-8
разів
6-8
разів
8-10
разів
5-6
разів
|
У колону по одному. Утримувати
правильну поставу.
«Хвилі» зверху — вище голови, знизу —
нижче пояса.
Рухи енергійні, з підстрибуваннями.
Руки в ліктях не згинати.
Кроки широкі, акцентовані повороти
тулуба з максимальним відведенням рук.
Вагу тіла перенести вперед.
Руки вниз не опускати, ногу в коліні
не згинати, носок ноги, що піднімається, тягнути вперед.
|
7.
|
Спеціальні вправи волейболіста:
• пересування в низькій стійці
волейболіста приставним кроком правим (лівим) боком;
• почергові стрибки на правій (лівій)
нозі з підтягуванням стегна поштовхової ноги до грудей і приземленням на неї;
•
«човниковий» біг 2х6 м + 2x9 м + 2x12 м + 2x18 м;
• імітація блокування
|
3-4 хв
2x18 м
3x8 м
1 раз
5 серій по 3
стрибки
|
Виконувати фронтально в одну шеренгу.
Долоні знаходяться в положенні виконання верхньої передачі, вагу тіла
перенести дещо вперед, основна опора — на носки ніг.
Під час відштовхування руки підняти до
рівня плечей для переміщення центру ваги тіла вгору. Приземлюватися м’яко в
послідовності; носок, стопа, п’ятка.
Бігти волейбольним майданчиком, під
час розворотів торкатися рукою лінії розмітки.
Виконувати в парах уздовж волейбольної
сітки обличчям одне до одного. Перший стрибок у зонах 2 і 4, другий — у зоні
3, третій -— у зонах 4 і 2
|
8.
|
Передачі м’яча зверху та знизу обома
руками
|
4-5 хв
|
Виконувати в парах на відстані 5-6 м.
звернути увагу, що під час виконання передачі зверху кисті утворюють
«воронку» для м’яча, лікті не розводити в сторони. Під час передачі знизу
руки не згинати в ліктьових суглобах, силу підбивання м’яча регулювати
завдяки розгинанню ніг у колінних і тазостегнових суглобах. Намагатися
виконувати точно та з високою траєкторією
|
9.
|
Прийом м’яча знизу з підбиванням над
собою і передача вперед зверху обома руками
|
2-3 хв
|
Висота підбивання 2-3 м
|
10.
|
Подача м’яча та прийом подачі
|
3-4 хв
|
Відстань між гравцями — 8-9 м. Один
гравець виконує верхню пряму подачу так, щоб м’яч опускався на 9-10-му метрі,
другий гравець виконує прийом подачі та намагається довести (відбити) м’яч до
гравця, який подавав. Гравець, який подавав, ловить м’яч і знову виконує
подачу. Після виконання 10 подач гравці міняються ролями
|
11.
|
Нападальний удар із зони 4 після передачі
із зони 3
|
9-10 хв
|
Зв’язковий гравець виконує високу
передачу на відстань 30-50 см від сітки. Партнер виконує нападальний удар у
зону 5
|
12.
|
Блокування та прийом нападального або
обманливого удару
|
За 3 хв після початку попереднього
завдання
|
Двоє гравців виконують подвійний блок
у зоні 2, один гравець виконує страхування блоку між зонами 2 і 6 (захист
«кутом вперед»), двоє гравців набувають захисної стійки й намагаються
виконати прийом нападального удару в зоні 1 і 5. Усі захисники намагаються
довести м’яч у зону між 2 і 3 номером. Через 5 ударів гравці міняються ролями
|
13.
|
Верхня пряма подача в зони 1,5,6
|
4-5 хв
|
Подавати через волейбольну сітку.
Прийом подачі виконують гравці без м’яча
|
14.
|
Шикування в одну шеренгу
|
До 30 с
|
За зростом біля лінії
|
15.
|
Ходьба з виконанням вправ для відновлення
дихання та розслаблення м’язів
|
1-2 хв
|
У колону по одному по колу, дистанція
– 1,5-2 м
|
16.
|
Підбиття підсумків уроку
|
1-2 хв
|
Відзначити учнів, які найкраще виконувала
завдання
|
17.
|
Домашнє завдання
|
До 30 с
|
Вправи для розвитку стрибучості, сили
рук і ніг
|
Немає коментарів:
Дописати коментар